כך תתנהלו נכון ותשפרו את הסיכוי לשיקום כלכלי
בהליך חדלות פירעון החל ממתן הצו לפתיחת הליכים אתם תידרשו להגיש פעמיים בחודש דו"ח על ההכנסות וההוצאות שלכם. הדו"ח נועד לאמן אתכם להתנהל נכון כלכלית וללמד אתכם הרגלים שיעזרו לכם לחזור למסלול, וגם לעקוב אחרי ההתנהלות הכלכלית שלכם ולהבטיח שהיא תואמת את מה שהצהרתם. בנוסף הם יכולים לשמש בסיס לבחינת גובה התשלומים שתידרשו לשלם.
פרקטית, איך מגישים את הדו"חות?
את הדו"חות מגישים ללא עלות דרך אתר "ממונט“. אתם תצטרכו למלא טופס, לצרף מסמכים ולתעד את כל ההכנסות וההוצאות שלכם. אם אתם לא מיוצגים על ידי עו"ד, אפשר גם להגיש אותם ידנית במחוז הכונס הרשמי שלכם.
מה חשוב לדעת?
- את הדו"ח מגישים כל חודשיים החל ממועד מתן צו פתיחת הליכים עד ה-10 בחודש. שימו לב, אם תאחרו בהגשת הדו"חות זאת יכולה להיות עילה לביטול ההליך.
- יש לשמור העתק של הדו"ח שהוגש כולל אסמכתאות מקוריות למקרה שתידרשו להגיש שוב.
- אם יש לכם בן או בת זוג, אתם מקיימים משק בית משותף ושניכם מצויים בהליך חדלות פירעון – תוכלו להגיש דו"ח אחד משותף עליו שניכם חתומים, וחשוב מאד להקפיד להגיש אותו בכל אחד מהתיקים. הגשה בתיק של אחד מכם לא מספיקה.
- הדו"ח שמוגש במערכת הממונה מועבר אוטומטית לנאמן. אם הגשתם את הדו"ח במערכת הממונט, לא צריך להגישו ישירות לנאמן.
איך ממלאים את הדו"ח?
- תורידו את הטופס דו"ח על הכנסות והוצאות ותדפיסו אותו.
- תמלאו את הדו"ח עם כל הפרטים הנדרשים:
- מספר תיק חדלות פירעון שלכם – מופיע בעמוד הראשון של הצו לפתיחת הליכים.
- פרטי הקשר שלכם – כתובת מגורים עדכנית ומספר טלפון.
- פירוט הכנסות וצירוף מסמכים המעידים עליהן, למשל: תלושי שכר שלכם, של בן או בת הזוג שלכם ושל הילדים הבגירים שגרים עמכם. אם אתם עצמאיים – צרפו אישור הכנסות מרו"ח ודיווחים לרשויות המס (מס ערך מוסף, מס הכנסה). יש לדווח על הכנסה מפנסיה, קצבה מהמוסד לביטוח לאומי (לכם או לאחד מבני המשפחה המתגוררים עמכם) וכו'.
- פירוט הוצאות וצירוף מסמכים המעידים עליהן, למשל אישור על תשלום שכירות או משכנתא, מסמכים המעידים על הוצאות אחזקת בית (הוצאות חשמל, מים, ארנונה, טלפון, כבלים, הוצאות חינוך ועוד), מסמכים שמעידים על קניות מוצרי מזון, אישורי תשלום עבור הוצאות רפואיות וכדומה.
- כעת תסרקו את הדו"ח המלא יחד עם כל המסמכים לקובץ PDF אחד והגישו את הדו"ח הסרוק באתר הממונט.
איך עושים את זה?
- הכנסו לממונט – לאחר בקשות ופניות לממונה.
- מלאו את פרטי הפניה: בחרו פניה בנושא "הגשת דו"חות", וסוג פניה "דו"ח הכנסות והוצאות דו חודשי"
- צרפו את הדו"ח הסרוק ושלחו לממונה.
ואם אני לא מיוצג ע"י עו"ד?
במצב כזה תוכלו להגיש את הדו"ח ידנית, במחוז הכונס הרשמי והממונה על חדלות פירעון ושיקום כלכלי – שם תגישו העתק מודפס של הדו"ח ואת כל המסמכים שצריך לצרף אליו.
תוכלו לברר מיקום וזמני קבלת קהל במחוז המטפל ולהזמין תור להגשת הדו"ח, עצמאית באופן מקוון. ניתן לקבל סיוע דרך מוקד השירות והמידע בטלפון 5067*.
מה קורה אחרי ההגשה?
הדו"ח הדו חודשי ייבדק על ידי הנאמן, ונציג הממונה והנאמן רשאים לפנות אליכם להשלמת מסמכים או בבקשה מידע הנוגע לדיווח בדו"ח.