כך תתמודדו עם צו לחיוב תשלומים

כך תתמודדו עם צו לחיוב תשלומים

נפתח נגדכם תיק הוצאה לפועל. הדבר הראשון שיקרה אחרי כן – אתם תקבלו בדואר אזהרה המיידעת אתכם בנוגע לפרטי התיק וגובה החוב, ויצורף לה שובר לתשלום מלוא החוב.

קיבלתי צו תשלומים אבל אין לי יכולת לשלם אותו. מה עושים?

אם אין לכם יכולת כלכלית לשלם את החוב במלואו, תצטרכו להגיש לרשם ההוצאה לפועל בקשה לתשלום החוב במועדים ובסכומים שאתם יכולים לעמוד בהם כלכלית – כלומר, בקשה לפריסה נוחה יותר של התשלומים.

לפני שהרשם יחליט לגבי בקשתכם, הוא יבדוק את יכולתכם הכלכלית לפי המסמכים שצירפתם לבקשה, ובמקרה הצורך, יתכן שיזמן אתכם לחקירת יכולת בלשכת ההוצאה לפועל, כדי לברר לעומק את יכולתכם הכלכלית האמיתית. בינתיים, עד שהרשם יחליט בעניין – תצטרכו לשלם את החוב במועדים ובסכומים שהצעתם – אבל לא פחות מ 150 שקלים בחודש.

חשוב שתדעו: אם הגשתם בקשה לצו תשלומים – אתם לא צריכים להתייצב לחקירת יכולת כל עוד בקשתכם לצו תשלומים לא נדחתה.

באילו מצבים יכול להשתנות צו התשלומים שנקבע עבורי?

  1. אם קיבלתם צו תשלומים, ובהמשך הדרך השתנה מצבכם הכלכלי ואינכם יכולים לעמוד בו יותר –עליכם לפנות לרשם בבקשה לשינוי צו התשלומים. אם שינוי הנסיבות שאירע הוא משמעותי ולא זניח, יתכן שבקשתכם תתקבל.
  2. מהצד השני, אם הזוכה בתיק סבור, לאחר שניתן צו תשלומים ואף אם אתם משלמים אותו במועד – כי מצבכם הכלכלי השתפר משמעותית, הוא יכול להגיש בקשה להגדיל את צו התשלומים, שכן אתם מסוגלים לשאת בתשלומים גבוהים יותר. מצב כזה יתכן בעיקר אם הזוכה סבור שהסתרתם מידע בנוגע למצבכם הכלכלי האמיתי; למשל, אם יתברר שאתם עובדים בעבודה נוספת מלבד מה שהצהרתם, או שהמשכורת שלכם גדלה ולא דיווחתם על כך וכו'.

בהמשך לבקשת הזוכה, אתם תזומנו לחקירת יכולת כדי לברר האם יש ביסוס לטענות הזוכה.

יוצא הדופן: תיק מזונות

תיק מזונות הוא שונה מהרבה היבטים. זה מתבטא גם בצו התשלומים: אין אפשרות לבקש צו תשלומים בתיק מזונות, מאחר שבחינת היכולת לגבי התשלומים החודשיים במזונות ומצבו הכלכלי של החייב, נקבע על ידי בית המשפט לענייני משפחה או על ידי בית הדין, ולא על ידי ההוצאה לפועל.

אולם, אם רשם ההוצאה לפועל התרשם כי קיימות נסיבות חריגות בגינן יש לפרוס את חוב המזונות, הוא רשאי להורות על פריסת חוב המזונות למספר תשלומים, אם ראה כי מתקיימות נסיבות חריגות, בהם אי פריסת חוב המזונות יביא את החייב למצב בו יישאר ללא אמצעים מינימאליים למחייתו, ויפנה את החייב והזוכה לבית המשפט.

לסיכום, צו התשלומים מאפשר לכם לשלם את החוב בפריסה נוחה יותר, משום שמטרת מנגנון ההוצאה לפועל הוא גבייה אפקטיבית של החוב. אם הדבר אפשרי בשיעורים – זה בהחלט מתקבל על הדעת. ולא פחות חשוב מזה, גם אתם, וגם הזוכים בתיק, יכולים בכל שלב לבקש לשנות את התשלומים בהתאם לשינויי נסיבות משמעותיים שהתרחשו.

המידע באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי והוא בגדר מידע כללי בלבד.

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות

השאירו את הפרטים שלכם כאן ונחזור אליכם בהקדם

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן